Mar 18, 2011

Merajuk

Semalam I call U, U tak angse..
Hari ni I call U pon U tak angse jugak..
Oh bukan2..
Semalam I carik bulan..
Time2 macam ni I suke carik bulan sebab bulan chanteq taw..
I tunggu punye tunggu, bulan tak timbul-timbul..
Sedey taw I..
Dah la hati I sedang berduka lara bermuram durja..

Semalam punye semalam pon I carik jugak..
Tak jumpe2 jugak si bulan..
I pon nyanyila lagu oh bulan jangan layan diriku lagi..
Hari ni bulan betol2 tak layan I taw..
Hujan lebat..
Betol2 punye lebat, tak maen2 taw..

Sekarang ni dah reda sket hujan..
I pon ushar2 la carik beliau..
Mane tau beliau muncul tibe2 kan..
Malangnya beliau maen cak ba cak plak..
Bukan cak kun cak lagu M.Nasir ngan SM Salim tu..
Nampak beliau sipi2 je..
Eh bergurau plak beliau ni..
Tapi ok la kan..
Sekurang-kurangnya I nampak la jugak beliau yang berselindung di balik awan mendung..
Terubat jugak rindu yang menusuk kalbu dan sanubari ni..

Sayup2 je beliau kat sane [sumber]

Sepurnama yang lalu senang je I ketemu sama si bulan..
Bahagia rasanya dapat ketemu sama beliau..
Punyelah bahagia sampai I tak nukilkan pon cerita beliau kat sini..
Mungkin sebab tu si bulan merajuk..

Tapi kalau senang sangat ketemu, tak thrill plak..
Purnama yang ini ada sedikit halangan..
I kene la berusaha sket kan..
Semua benda nak senang, tak dapat jack..
Bila usaha tu membuahkan hasil, fuhhh puas hati taw..
Bermakna sangat2 dan barulah ada nilai penghargaan kan..

Ok lah U olls..
I olls saje nak menconteng arang kat sini..
I olls calow2 la ye..

** calow2 tu bukan soley2 taw..
** INI cerita tentang bulan 

9 comments:

- koroe - said...

ape jadah ni sume ?



saket hati lettewww ai tanak angse call dia. hahaha

juhanamontels said...

tp when i call u..
u angse..
i x majuk pun la u..
i faham walau sepurnama x jumpe..
i tgu u...

muahahaaha

platipus said...

who the hell is bulan btw?

haha..tanak story pon mat ni tau.

soley2 betol!

cuteyes said...

soley soleyyyyyy!! uhuuuu...

Republic Aku said...

cuba memahami...

LadyRye said...

bila entry panjang sikit aku tengah focus baca, tetiba saving mode muncul!

jadah apakah?

tak reader frenly sungguh! sila setting bagi lama sket!

Nurul Nadia said...

haha
abangmat pandai merajuk lahh!
hihihihi
;))

elyn dz said...

LOL..ingat kan merajuk dengan sape..hahaha

RastaMat said...

@ platipus

bulan is my priority in my own life

@ LadyRye

roger that..
deleted!!