Jan 31, 2014

Jalan dulu...

Umur dah kurang lebih suku abad, apa lagi kau nak tunggu? Jalan cepat-cepat, buat anak, bina hidup elok-elok, bahagia, tua dengan waris yang elok, mati dengan muka tersenyum..

Huh kau ingat order je terus dapat ke hape? Hahaha...

Mudah je bila bercakap, hakikatnya kau tonggang-langgang tergolek terlontang macam kongkang..

Apa guna ada Tuhan, mintaklah dengan Dia..Tapi bukan mintak gitu-gitu jek, usaha musti mari sekali..

Lepas sorang, sorang lagi bikin majelis..Hah jalan dulu, aku lambat sikit..

Dah berdua tu kau jangan ingat dapat hidup macam kau masa bujang dulu..Lupakan je lah kengkawan kau tu..Alangkan masa bercinta pun dah macam ber-anak lapan, tak sempat jenguk kengkawan..

Mak aku selalu pesan, "Kawan kau tu dah ada anak binik, tak payahlah ajak melepak sampai tengah malam lagi"

Jadi anggaplah aku tak kenal kau, kalau nak jumpa kasi telepon, ngeteh setengah jam, pastu kau balik cepat-cepat, duduk bawah ketiak laki/binik..Hahahaha....

Sebenarnya aku nak ucap tahniah pada kengkawan yang dah jalan majelis, yang bakal jalan majelis dan yang sedang berkira-kira nak jalan majelis..Tak lupa juga yang bakal ditunangi, yang bakal dinikahi, yang bakal meminang dan bakal menikah..Benda baik, cepat-cepat bikin sampai jadi..Aku doakan semua berjaya melayari alam yang baru..Mintak mahap sebab tak dapat pergi semua majelis atas tuntutan tanggungjawab untuk diri sendiri..

Semoga berjaya kelak..
Abang pergi dulu....