Jan 30, 2010

Tentang-Tentang


Bukak radio di pagi hari
Malam hari sama sahaja
Cinta sana, cinta sini
Aku gila geli



Cinta sana, cinta sini
Aku gila geli

Bukak radio Hitz FM
Propaganda Amerika



Ape bende yang merdeka?
Jilat b****t depa
Ape bende yang merdeka?
Ape bende yang merdeka?
Jilat b****t depa
Ape bende yang merdeka?

Bila kawan ramai keliling kita
Cakap besar tunjuk belang



Tapi bila sorang-sorang
Pengecut, pemalu
Macam semua orang



Tapi bila sorang-sorang
Pengecut, pemalu
Macam semua orang

Saya ini pun bukan sempurna
Tapi saya tahu
Dosa dan pahalaku Tuhan saja
Tuhan saja yang tahu
Dosa dan pahalaku
Ooh...
Tuhan saja yang tahu

Gelang, si paku gelang
Gelang si rama-rama
Tentang, marilah tentang
Marilah tentang, bersama-sama
Tentang, marilah tentang
Marilah tentang, bersama-sama

Gelang, si paku gelang
Gelang si rama-rama
Tentang, marilah tentang
Marilah tentang, bersama-sama
Tentang, marilah tentang
Marilah tentang, bersama-sama



Gelang, si paku gelang
Gelang si rama-rama
Tentang, marilah tentang
Marilah tentang, bersama-sama
Tentang, marilah tentang
Marilah tentang, bersama-sama


~butterfingers~

Jan 29, 2010

Tawa dalam fikiran



Ada seorang cikgu tadika yang tak
percaya wujudnya Tuhan. Dia pun
berfikir bagaimana hendak mempengaruhi
kanak-kanak di tadika tersebut supaya
tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba,
dia mendapat satu akal...

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak
pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan
pen itu
ke dalam poket dia dan kemudian
bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan
tak?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana
tujuannya untuk mempengaruhi kanak-
kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam
kumpulan kanak-kanak itu ada seorang
budak yang pintar yang bernama Amin
lalu dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh,mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : nampak.
Amin : cikgu ada kan?
Murid-murid : ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu
tak?
Murid-murid : tak nampak.
Amin : cikgu ada otak tak?
Murid-murid : tak ada.


Jan 28, 2010

APA KATA ANDA SEMUA???




Korang tengokla weyh gambar2 yang guwa sajikan ni..

Pelik..
Tapi..
Benar..
Dan
Sangat Menarik..





Senyuman mekar terukir di bibir mereka




Sangat seronok



Kenape bang? Macam tak suke je kene tangkap gambar. Masok TV3 ni bang.



Dengan pantas kayuhan dibuat.
Selamat Tinggal bang.
Hati2 di jalan raya.
Incik Kambing, peluk kuat2 ye.....


Macam mane?
Ada brani ka??
Hahahaha.....

Ape pon, guwa sangat teruja dengan mereka berdua...
Kepada sape2 yang nak bonceng anak2 atau adik2,
pastikan mereka memeluk anda dengan erat ye..
Contohilah pasangan yang sangat akrab itu..
Salam Pertautan Kasih buat semua..



KAWAN



Aku memang tak reti
Tunjuk engkau semua menari
Tapi engkau tak usah henti
Pandai tak kan datang berlari

Mimpi aku tak semua indah
semangat rakan janganlah pudar
Hidup memang banyak kerenah
Cerewet hidupmu akan susah

Janganlah berundur
Ini bukanlah masanya
Tak kuasa aku
Menghadapi ini semuanya
Sendirian begini
Tak mampu berdiri tinggi
Tanpa mu disisi
Wahai kawan

Satu lagi nak pesan
Busuk hati janganlah simpan
Nasihat untuk rakan dan taulan
Simpan semua jadi panduan

Sudah 22 tahun
Ilmu didada aku susun
Kalau berkat tak datang turun
Sampah sarap datang berduyun

~plagueofhappiness~

Jan 26, 2010

Fight For Your Right!!!




.ejan.mat.frank.nuau.antz.khalis.

I really sad about that
To see those stupid in your head
You acting like a clown
Killing all the gut you got

You dont even fight
When your enemy's not satisfied
You think about disaster
But all you do is crying all night

Hey you!
Where's your guts?
Things won't change if you keep on crying all nite...

Hey you!
Where's your guts?
You got to fight for your right!!!


Jan 24, 2010

Sultan Iskandar VS Haji Mukhari


Same-samelah kita doakan pemergian mereka
Semoga roh mereka dicucuri rahmat Ilahi
Rahmat yang Maha Agung
InsyaALLAH
Amin

Al-Fatihah




Sultan Iskandar (22 Januari 2010)
Haji Mukhari (23 Januari 2010)

Jan 21, 2010

It's in your hand...

Everybody
Juz do visit here

softcatcher.blogspot.com

I (+ company) wanna share something
Sharing is caring rite?




Click at da banner or da link
Thanks a lot guys
Orale



Ari ni + Esok + Minggu depan

1
Biler weyh?
Katenye arini.

Mane weyh?
Takde pon.
Sok kot.

Dah check blom?
Dah, tapi takde gak.
Minggu depan la.
2
Biler weyh?
Katenye arini.

Mane weyh?
Takde pon.
Sok kot.

Dah check blom?
Dah, tapi takde gak. Biler ek?
Minggu depan la.
3
Biler weyh?
Katenye arini.

Mane weyh?
Takde pon.
Sok kot.

Dah check blom?
Dah, tapi takde gak. Biler ek?
Minggu depan la.
...
...
...

Adesss
PTPTpu la weyh!!!

Jan 19, 2010

[Ekspress Ekspresi]

Hidup INI

Hidup inikan bererti
Jika lebih dihargai
Dengan jalan kau sendiri
Moga capai yang dihajati
*
Tapi pasti ada masa
Kau terjatuh dan kecewa
Hapuskanlah airmata
Senyumlah kau dengan rela
*
Hadapilah hidup ini
Susah senang kau tempuhi
Terimalah apa saja
Kurnia ini
*
Berserahlah pada tuhan
Apa yang telah kau lakukan
Dengan doa dan harapan
Bersabarlah


.jiwakacaumereka.


Mi Gal [deanDA]


Hye everyone..
Juz wanna share sumthing..
Pure Vibracion..
Our Malaysian's Reggae Band..
U shud take a look..
Feel it..
Hear it..
Enjoy it..
Have fun!!!









Da script of diz sweet song..

Give me a one tall of water please,
Its been a while me dont
Feel this feelin for so long,
She a took from me boring day,
Hold me hand and we dance,
We do the reggae reggae,
The bird is singin singin a long the way

Mi gal,
Lets dancing all the nite,
The trouble left behind now,
Lets makin all the dark
Nite comes alive..
alrite

She love me,
Mi gal
She love me,
Mi gal

She looks so fairy,
Queen of lion land,
Love and light she have,
Wish I had a girl that
Always hold me tight,
I wish I had a girl that always colour mi life,
Love that we share we can
Spread it out,
Ouh yeah...
Oh yeah...

Whats that in my head,
What a shining day,
whats that in my head,
Colour shining....


Truth
**********
Right
**********
Justice
**********

PEACE!!!

Jan 17, 2010

Misteri Di KLCC

JANGAN SELALU OVER TIME .............

Baik-baik bila pergi ke KLCC..bawa kawan jangan sorang-sorang
Kisah benar yang mengerikan lagi menyeramkan ini terjadi
kepada seorang staff lelaki yang bekerja di tingkat 40 bangunan KLCC.
Pada hari tersebut (hari khamis malam jumaat) beliau ada membuat
OT dan terpaksa pulang agak lewat kira-kira jam 11 malam
sendirian....Sampai di depan lif, dia pun tekan tombol untuk turun.
kemudian,pintu lift terbuka tanpa ada siapa2 didalamnya... Dia masuk dan tekan tombol "G" untuk ke Ground floor.
Tetapi entah mengapa, lift yang dia naiki itu terus naik ke
atas. Ketika sampai ditingkat 59 lift tersebut berhenti.
Dan pintu lif terbuka kemudian masuklah seorang perempuan yang
kelihatan sungguh cantik dan menawan sekali sambil tersenyum manis.
Dia tak pernah melihatnya sepanjang bertugas di KLCC. Perempuan tadi pun
masuk dan berdiri dibelakangnya. Dia tertanya-tanya didalam hatinya...
siapa perempuan itu,dan kenapa sudah lewat malam belum pulang ke rumah. Mau disapa terasa malu pula, jadi masing-masing saling diamlah. Dalam suasana hening sepi itu, lift tersebut terus meluncur turun dari satu tingkat
kesatu tingkat.

Tiba di tingkat 13, lampu lift padam dan lift terhenti
seketika dia mencium bau yang teramat busuk, yang mengganggu
hidungnya .. bulu romanya tiba-tiba saja merinding ... dia pun mula
membaca ayat-ayat suci yang terlintas di-ingatannya sambil
memberanikan diri dan menoleh kebelakang setelah lampu lift menyala.

Tiba-tiba saja, perempuan yang berada belakangnya ketawa .........
dan segera berkata........






"Maaf ya.... saya kentut.... Awak tak marah kan ?"




Come on Baby dance wid Me


Push it
Shake it
Move it
Swing it

Baby, don't u ever worry..
Now I take u to my world..
Most happiest world..
Wut r u goin to do?
It is as simple as ABCD..

Now Baby
Shake it, Shake it, Shake it
Push it, Push it, Push it
Move it, Move it, Move it
Swing it, Swing it, Swing it

I know u like to dance..
So juz do it Baby..
Lets do it again..
Come on sweet girl..

Juz
Shake it, Shake it, Shake it
Yeah
Push it, Push it, Push it
More
Move it, Move it, Move it
Go easy Baby
Swing it, Swing it, Swing it


This is SKA Baby




Get the feeling of SKAnking




I know u can dance..
It is Fun..
Gewd Luck Baby..





[To (ME) From (U) ]

___________
___________
___________






~quotes~

Jan 15, 2010

Permintaan Hati (DeanDaRastaMat)


Kehadiran :
Ejan
Amal
Nuau
Mat
Khalis
Frank
Antz

Menu :
Makan
Nasi Bujal
Megi Goreng Basah
Nasi Putih Ayam Kunyit
Sup Tulang Ayam
Nasi Goreng Daging
++
Telur Dadar
Otak-otak

Minum
Nescafe O Panas
Teh O Laici Suam
Milo O Panas
Teh Panas
Teh Tarik
++
Air Suam
Ais Kosong







Gambar yang dipaparkan adalah selepas kejadian
Harap maklum
Sekian


Informasi Hidup

Angan
Impian
Kenyataan



Lepas semua angan tinggi melayang
Coba menghindar dari kenyataan
Mikirin hidup yang nggak karuan
Malah bikin bingung nggak pernah ada jawaban
Semua menjauhi lelah hati terus begini
Jenuh mencoba putus asa
M'rasa diri seolah nggak punya arti


sekadar gambar hiasan


Tapi teringat nasehat nenek
Orang hidup harus punya tujuan
Nggak perlu malu hadapi kenyataan
Jangan hidup ini cuma jadi beban
Ternyata nasehat nenek benar
Nggak boleh malas
Ternyata semua harus dikejar
Dan matahari pun bersinar



Jan 14, 2010

Mellow Mood

~Sort of my mood~


::Lets get HIGH::

Hey Guys.........

Just want you to remember that

"You'll Never Walk Alone"

Jan 12, 2010

Masjid Kristal...

Aku cuma nak tunjuk gambar-gambar aku dan kawan-kawan masa aku kat Masjid Kristal..
Bagi korang yang dah pernah sampai sane, baguslah..
Tahniah..
Bagi korang yang tak pernah sampai lagi, renung-renunglah ye..
Mane tau tibe-tibe korang terasa nak buat lawatan sambil belajar ke Masjid Kristal suatu hari nanti kan..
Aku tak dapat pape pon..
Sekadar berkongsi pengalaman yang sangat sedikit..
Jemputlah tengok ye..


Inilah Masjid Kristal...
Cantik bukan???


Ini Eyrlias dan tunangnya, Rin...
Sekali pandang,
Macam kat Taj Mahal...
Rupanya kat di depan Masjid Kristal...
Ok la tu kan...
Cinta Eyrlias untuk Rin adalah seperti
Shah Jehan kepada Mumtaznya...
Chewaaah~
Semoga mereka akan bahagia
hingga ke anak cucu..
Amin~


Ini pulak Hifni @ Ben @ Boy...
Kawan aku sejak darjah 1 lagi...
Kami sampai sini
dengan bantuan dia...
Dengan erti kata lain,
dia ni petunjuk jalan kat Terengganu...



Aku dengan Farid...
Agak gembira kami di sini...
"Selamat Datang ke Masjid Kristal"
teriak Farid kepada semua pengunjung...


Dari sudut lain...
Bersama Ben...


Gambar dari pelbagai sudut...
Binaan yang amat membuat aku kagum...
sebab aku tak pandai dalam bidang pembinaan ni...
Aku amat kagum dengan mereka...




Jika ada rezeki lebih,
korang lawatlah
Masjid Kristal eh...
Menarik...
Salam Pelancongan SeMalaysia...



Guwa sangat-sangat berBANGGA!!!

Tengok gambar2 bawah ni..





Abang-abang, kakak-kakak, adik-adik, bapak-bapak, ibu-ibu, semua yang ada di sini..
Guwa sangat-sangat berBANGGA
sebab dapat menjejakkan kaki kat tempat yang ada view cantik..
Tak cukup bangga lagi..
Bila guwa sedar bahawa tempat ni sume kat MALAYSIA..
Pergh!!!!
Guwa BANGGA!!!
Lu orang tak bangga ke??
Tak payah terkocoh-kocoh
nak kejar keindahan kat luar Malaysia..
Beb,
habiskan masa dan wang lu orang dalam Malaysia dulu..
Banyak lagi tempat yang SANGAT-SANGAT MENARIK dalam Malaysia ni..

Untuk pengetahuan lu orang,
gambar-gambar tersebut dirakamkan di Teluk Bidara, Terengganu..
Bagi lu orang yang suka tengok natural beauty,
pergilah jalan-jalan area Pantai Timur ye..
Selamat berjalan..
Hati-hati..




Indahnya Ciptaan TUHAN...


Aku sangat bersyukur
kerana
masih diberi nikmat penglihatan ini..
Sahabat,
Renung-renungkan
dan
selamat bermuhasabah diri ya..
Sama-samalah kita menikmatinya..

Jan 10, 2010

Kisah Jam Tangan



Seorang pemuda sedang dalam perjalanannya kembali ke Kuala Lumpur dengan menaiki keretapi Mel-malam. Antara penumpang yang ramai ada seorang tua yang duduk disebelahya. Setelah lama berdiam diri, sambil menguap si pemuda bertanya kepada orang tua tersebut, " Pakcik, pukul berapa sekarang?"

Satu pertanyaan yang biasa, yang kadangkala kita tujukan kepada sesiapapun kan? Dan selalunya kita akan mendapat jawapan. Namun kali ini sungguh diluar dugaan, orang tua tadi berdiam diri sahaja. Mungkin orang tua ini kurang pendengaran, berkata pemuda tersebut di dalam hati. Dia mengulanginya sampai 3 kali. Namun orang tua itu tetap berdiam diri tanpa sebarang riak dari wajahnya.

Pemuda tersebut mencuit orang tua tersebut dan berkata, "Saya hairan mengapa pakcik tidak menjawap pertanyaan saya? Salahkah saya bertanya?

Orang tua itu menoleh sambil berkata, "Bukannya saya tidak mahu menjawap,tapi nanti kalau saya jawap, kita pasti akan bersoal jawap mengenai soal ini soal itu, dan akhirnya kita akan bertambah mesra."

Si pemuda termangu mendengar ceramah orang tua itu. Terus dia bertanya lagi, "Lalu apa salahnya kalau kita menjadi lebih mesra?"

Orang tua itu berkata lagi, "Apabila kita bertambah mesra ketika anak gadis dan isteri saya menjemput saya di Kuala Lumpur, nanti kita akan turun sama-sama.Dan saya pasti mengenalkan mereka kepada kamu."

Si pemuda itu tambah bingung dan tidak tentu arah. "Jadi?" tanyanya lagi.

"Isteri saya orangnya baik sekali kepada semua orang, takut nanti dia mempelawa anda ke rumah. Nanti kamu akan mandi dan berehat di rumah saya,dan juga akan kami jamu di rumah saya. Setelah itu kamu boleh menjadi rapat dengan anak gadis saya dan kamu akan menjadi teman lelaki anak saya. Lama-lama kamu akan menjadi menantu saya," katanya lagi.

Si pemuda yang tadi sudah bingung sekarang semakin bingung.Terus dia bertanya, "Pakcik, apakah hubungannya semua ini dengan pertanyaan saya yang pertama?

Sambil berdiri orang tua tersebut menjawap dengan lantang, "Masalahnya? ,
SAYA TIDAK MAHU MEMPUNYAI MENANTU SEPERTI KAMU. JAM TANGAN PON TAKDERRR! CIKAI BETUL!! "

Jan 7, 2010

Lebarkan senyuman anda...

Cerita 1
Satu pagi di stesen keretapi, ada satu makcik tu dia tanya petugas
kaunter...
Makcik: "Anak, keretapi sampai jam berapa??"
Petugas kaunter: "Jam 2 Kedah, jam 5 Kelantan, jam 1 Penang, jam 7
Gemas.
Makcik nak pergi mana?.."
Makcik: "Makcik nak melintas aja."


Cerita 2
Bidin melihat rakannya, Wafdi.. sedang membuat kopi...kemudian
memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Bidin
bertanya kepada Wafdi...
Bidin: "Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?"
Wafdi: "Kopi ni panas.. bagi panadol.. kurang sikit panas dia.."


Cerita 3
Suami isteri bertengkar. Tiba-tiba isteri terus kemas beg.
Suami: "Kenapa?"
Isteri: "Dah kahwin 10 tahun, rumah ni tak pernah aman. Saya dah tak
tahan. Saya nak tinggalkan rumah ni!"
Suami kemudian masuk bilik dan keluarkan satu lagi beg.
Suami: "Betul jugak cakap awak. Saya pun fed-up dengan rumah ini.
Saya ikut sama, boleh?!"


Cerita 4
Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia
tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu
bertadah tangan dan berdoa.Ketika pemburu itu menjeling ke arah
singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
Pemburu: "Ah leganya..... ...singa baik rupanya. Selamatlah aku."
Singa: "Ya.......singa yang baik selalu baca doa sebelum makan."

Jom ketawa..!!!


Untuk beberapa tahun, Ahmad Suffian telah mengadakan hubungan sulit
dengan orang gajinya,Sutina ...Suatu hari, Sutina memberitahu Ahmad
Suffian yang dirinya mengandung ...

Ahmad Suffian yang tidak mahu merosakkan perkahwinannya, telah
mengambil keputusan untuk menghantar Sutina balik ke Bandung untuk
melahirkan anak mereka di sana ...

Beliau berjanji akan menanggung segala kos untuk anak tersebut
sehingga anaknya nanti berusia 18 tahun ...

Supaya rahsia mereka berdua tidak terbongkar, Ahmad Suffian menyuruh
Sutina supaya menghantarkan sekeping poskad dengan menulis
perkataan "Mee Bandung" dibelakangnya setelah anak mereka lahir
nanti .. Ahmad Suffian akan menguruskan segala perbelanjaan untuk
anaknya setelah mendapat poskad itu nanti ...

Suatu hari, 9 bulan selepas itu, ketika Ahmad Suffian pulang dari
kerja, isterinya Norzalina menegur Ahmad Suffian dengan muka yang
keliru ...

"Bang ... abang dapat poskad yang peliklah hari ni," kata Norzalina.

"Oh, tak pe ... bagi poskad tu kat Abang. Nanti abang jelaskan,"
kata Ahmad Suffian.

Norzalina pun memberi poskad itu kepada Ahmad Suffian dan melihat
Ahmad Suffian membaca poskad tersebut, sebelum muka Ahmad Suffian
bertukar menjadi biru, ungu dan terus pengsan!!

Poskad itu berbunyi ...

"Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung - 2 ada telur, 2
tiada telur. Tolong hantarkan kuah lebih ya!"


Juz for you.. My LOVER.......

DON'T TAKE PANADOL AND PANADOL ACTI FAST AND PANADOL SOLUBLE
especially if you have gastric problems
FYI... One real story from a friend....
My husband was working in a hospital as an IT engineer, as the hospital is planning to set up a database of its patient. And he knows some of the doctors quite well.
The doctors used to tell him that whenever they have a headache, they are not willing to take PANADOL (PARACETMOL) . In fact,they will turn to Chinese Herbal Medicine or find other alternatives.
This is because Panadol is toxic to the body, and it harms the liver. According to the doctor. Panadol will reside in the body for at least 5 years. And according to the doctor, there used to be an incident where an air stewardess consumes a lot of panadol during her menstrual as she needs to stand all the time. She's now in her early 30's, and she needs to wash her kidney (DIALYSIS) every month.
As said by the doctor that whenever we have a headache, that's because it is due to the electron/Ion Imbalance in the brain. As an alternative solution to cope with this matter, they suggested that we buy 1 or 2 cans of isotonic drink ( eg.100PLUS), and mix it with drinking water according to a ratio of 1:1 or 1:2 (simply, it means one cup 100plus, one cup water.or 2 cups water).
Me and my husband have tried this on several occasions, and it seems to work well. Another method will be to submerge your feet in a basin of warm water so that it brings the blood pressure down from your throbbing head. As Panadol is a pain killer, the more Panadol you take, the lesser would be your threshold for pain (your endurance level for pain). We all will fall ill as we aged, for woman, we would need to go through childbirth. Imagine that we had spent our entire life popping quite a substantial amount of Panadol (Pain Killer) when you need to have a surgery or operation, you will need a much more amount of general anesthetic to numb your surgical pain than the average person who seldom or rarely takes Panadol ...If you have a very high intake of Panadol throughout your life (Migraine, Menstrual cramps) it is very likely that normal general anesthetic will have no effects on you as your body is pumped full with panadol and your body is so used to pain killer that you would need a much stronger pain killer, Morphine??
Value your life, THINK b4 you easily pop that familiar pill into your mouth again.

* from e-mail

Jan 6, 2010

Senyumlah sahabat...


SAPE HEBAT
Man : Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man : Wow! Bapa kau keja apa?
Ali : Tukang gunting rambut.

KELAS BI

Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyakkat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adikjer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

SUDU

Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit : Eh! tak boleh la doktor.
Doktor : Kenapa?
Pesakit : Rumah saya ada dua sudu jer.

MAYAT

Cikgu : Hasan,sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. 'Ali menaiki
basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.'
Hasan : Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

TIRU

Cikgu : Encik,anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa : Apa bukti awak?
Cikgu : Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang?Seman tulis "Saya tak tahu"dan anak encik tulis "Kalau engkau tak tahu, aku lagi la tak tahu".

DOKTOR

Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke kelinik ENT , kerana telinganya di masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.
Doktor : "Selamat petang..."
Pesakit : "Selamat petang Doktor!"
Doktor : " Ada masaalah apa .....?"
Pesakit : "Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor..."
Doktor : "Biar saya periksa telinga anda!"
setelah diperiksa....
Doktor : " Ada2 cara untuk mengeluarkan biji tersebut..."
Pesakit : "Apa caranya doktor?"
Doktor : "Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua
pula percuma..."
Pesakit : "Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?"
Doktor : "Yang percuma kena sabar..."
Pesakit : "Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya...?"
Doktor : "Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika
sudah jadi tauge' anda tinggal tarik keluar."
Pesakit : "Huh


p/s
Mulakan hari dengan senyuman, kerana senyuman adalah ubat. Jangan tension2.