Oct 29, 2011

Kawan-kawan

Aku seorang peminat irama kepop jepop, penggemar cekelat daim dan pengguna belekberi..

Ada seorang kawan aku diberi nama Jamal..
Seronok aku berkawan dengan Jamal ni pasal beliau ni layan lagu-lagu kepop jepop..Seong Bang Ngang, Mang Kok kiat, Chua Boon Siew, Wong Gee Lor, Luw Chee Bhai dan lain-lain penyanyi kepop jepop ni memang kami minat sangat-sangat taw.. Kami dah like banyak-banyak kat fan page pesbuk diorang ni..
Walaupun beliau ni bapok, tapi aku suka je berkawan dengan beliau ni sebab beliau je lelaki yang minat irama jepop kepop kat unibersiti aku ni..
Yela, bapok pon beliau masih manusia taw, ada hati dan perasaan.. Tak baik kita asingkan diorang dari hidup manusia normal.. Kita kena la paham perasaan diorang si bapok-bapok ni, support diorang untuk terus hidup..
Pernah satu hari tu beliau ajak aku buat pekerjaan meniup, aku terpaku terkaku tak tahu nak buat apa dah.. Jadi aku relakan saja la apa yang dia buat, yela kan kawan aku.. tak bestlah kalau kecewakan hati kawan sendiri.. Dah la selalu sangat beliau belanja aku makan kat kedai mahal-mahal seperti setarbak, pizahak-tuih, kayepsee dan lain-lain..
Aku pasrah dan sanggup aku berkorban apa saja untuk kawan aku sebab beliau sajalah teman seirama kepop jepop aku kat unibersiti aku ni..

Aku punya kawan lagi sorang namanya Milah..
Beliau ni pula penggemar cekelat daim sama macam aku..
Aku memang taksub sangat dengan cekelat daim ni pasal dia punya rasa memang boleh buat aku khayal macam kena kapal selam..
Kami selalu ke Langkawi bersama semata-mata nak dapatkan cekelat daim kat sana walaupun jarak Langkawi dengan unibersiti kami melebihi 750 batu..
Kami sanggup tak makan apa-apa seharian asalkan dapat makan cekelat daim yang lazat itu..

Ini cekelat daim yang kami gilai


Pernah sekali tu ada seorang kawan kami ambil kami punya daim seketul tanpa pengetahuan kami, akhirnya budak tu masuk sepital sebab kami lempang budak tu dari kiri membawa ke kanan serta dari atas meleret ke bawah.. Dipercayai dagu kawan kami tu beralih ketepi seiring tingginya dengan paras hidung..
Jangan main-main dengan daim kami ok?? 

Aku suka berkawan dengan Azmi sebab beliau mempunyai belekberi torch..
Kalau aku lepak dengan beliau, dari malam membawa ke pagi pon masih melepak lagi.. Kadang-kadang tu tak bercakap apa pon, masing-masing mengadap belekberi je maen pesbuk, tuihter, bibi'em.. Kami borak dalam laman sosialan je la.. Yela henpong canggih-manggih mahal-mahal membazir la kalau tak digunakan..
Kami merupakan teman sebilik di unibersiti..
Tahap keobsessan kami dengan belekberi sampai berak jamban sebelah-menyebelah pon bibi'em, nak tanya dah abes ke belom..takkan nak jerit-jerit plak kan..kalau nak ajak keluar makan pon kami bibi'em je walaupun jarak kami sejengkal cuma.. Bukan apa, kadang2 Azmi tengah pakai teleponkepala (headphone) melayan lagu-lagu belekmetal.. Aku taknak la ganggu beliau, sebab tu aku bibi'em je beliau.. Risaw juga kalau tengah si Azmi hentak-hentak kepala layan lagu, dia kokak kepala aku..
Tahap obsess Azmi dengan belekmetal ni kadang-kadang sampai bawak balik kepala kambing dalam bilik, pasang lilin, macam nak buat ritual..
Hah kalau bab lagu memang aku pesongkan terus nilai perkawanan aku dengan beliau..Mane boleh masok jepop kepop ngan kepala kambing kan?
Jauh panggang dari punggung..


ini contoh irama kepala kambing yang asas

*nama-nama diatas tiada kena-mengena dengan yang hidup ataupun yang sudah meninggal dunia..
*aku diatas juga hanya rekaan semata-mata..
.
.
 

16 comments:

Penjiwa Jalanan said...

kerja meniup tu ape ? 0..0

Umie Artoqiemie said...

ohhh daimmmm !! XD kalo aku curik seketol, agaknya arwah dah aku .. T__T"

↻ aiskrem said...

aku tak paham lah dengan semua orang.

ape mende yang sedap sangat cekelat daim tu?

aku beli sebungkus dan aku makan satu je.

yang lain2 aku tabur je dalam dorm asrama dulu sbb lama sgt duk dalam locker aku. semak

geLaSkaCa said...

i'm gonna back to the start
T_T

Lady RaRa said...

wey cekelat daim tu keras nak mampos!



mat, hang jangan minat kpop jpop jadah tu tau. rasta mana masuk wey dengan jadah tu semua. nanti aku jadi malu plak nak kawan dengan hang

bab Jamal tu, tolong cakap kat dia tiup tiup ni nanti kena laknat. nabi tak mengaku umat

*wink*

Anishaway said...

ceklat D'aim mahal

Comel itu SAYA said...

DAIM???



































DIAM lah!!!!

RastaMat said...

Penjiwa Jalanan

erk..
aku tak sampai hati nak tulis bahasa sebenar..
rosak pemikiran budak bawah umur nanti..


Umie Artoqiemie

kalau mahu,minta dengan cara baik..
mereka akan bagi,tapi mungkin separuh,atau setelah mereka menjilat cekelat itu 2,3 kali..


aiskrem

Cuba tanya Milah, apa yang sedap sangat cekelat daim tu..


geLaSkaCa

Cactus'es will be your medication


Lady Rara

tadak la keras mana pon cekelat daim tu..

kepop jepop best la oi..yang paling aku minat, Seong Bang Ngang..comeyyll cangat aww..

ok nanti aku pesan kat Jamal..

Anishaway

tadak la mahai sangat pon..
biasa saja..


Comel itu AWAK

DIAM???



































DAIM lah!!!!

aleen aiden said...

bangang.





hahahahah






lu rastamat dah lame xbuat en3 lucah macam nih.






bongok!




sengal!

maCy said...

mat gile. gile keje. ki2


nak daimmmm

Juno said...

Apa ni, mat.
*meraup wajah dan mengalih pandangan.

main tiup tiup pula.

ceklat Daim. Lembut di luar keras di dalam.

Sca Ndx said...

nah. macam2 org lain2 taste. kawan tetap kawan jugak

Anonymous said...

ABGMAT GILERR KO TULIS APE NI!!!?



cube teka sape aku hohoho

Pena Marhaen said...

aku syak jamal tu kerja dia adalah ahli muzik..

kalau tak main seruling mesti dia main saksofon kan??

RastaMat said...

Aleen Aideen

lu la bangang!!!


hahahahaha...


wa tak suka melucah ok..


lu bongok!!!


lu sengal!!!


maCy

gile-gile kije!!!

habis dah..


Juno

"Lembut di luar keras di dalam"

tagline itu bahaya untuk budak bawah umur..


Sca Ndx

Aku mungkin terlalu menyerang dengan golongan pop pop tu..
haha..


Anonymous

aku tahu siapa kau..
kau si gila!!!


Pena Marhaen

ye benar sekali..
kau hebat kerana tahap kepositifan kau melangkaui batas pergaulan manusia..

Anonymous said...

mengapa tidak:)