May 22, 2011

Secawan kopi

Kopi ini pahit rasanya..
Kelat kurang rasanya..
Kopi cap tupai namanya..
Pak tua sedang menghirup..
Di warung usang hujung kampung..

Kopi ini sedap rasanya..
Cukup lengkap ;
manisnya, pahitnya, lemaknya, rasanya hebat..
Kopi latte namanya..
Pak menteri enak melayani kopi itu..
Di starbucks di tengah kota..

Secawan kopi ini menunjukkan darjat, pangkat dan kuasa..
Mana bisa kopi latte dihirup pak tua tanpa pertolongan pak menteri itu..
Tapi adakah sudi pak menteri duduk bersama pak tua menghirup kopi pahit itu??

Pak menteri pasti sibuk dengan "urusan" beliau..
Katanya ;
kau pakcik tua, duduk di situ jalankan tugas kau untuk berkebun di kampung saja.. Aku perlu bangunkan negara ini untuk kesejahteraan rakyat jelata termasuk kau pak tua..Jadi tunggu saja masa aku akan bersama kau untuk secawan latte nanti..  NANTI  ..  ..  ..

Pak tua itu sudah muak untuk janji itu..
Pak tua menghabiskan hirupan kopi pahit itu sambil menghitung beberapa detik lagi untuk dia pergi meninggalkan dunia nyata ini..
Dan berfikir, bila kata-kata pak menteri itu dapat ditunaikan..


16 comments:

Rye the X-Superpornstar said...

aku tengah type entry kita hari tu..

baru separuh jalan..malam ni insyallah aku publish..

Anisa Hang Tuah said...

ayat suatu hari nanti tu sgt besarrrr..

- koroe - said...

satu hari nanti ti bila dia dah nak mati.


tu pom tak paham ke?

haha

april said...

takpa..

nanti pak menteri tu,dia kena pikul janji 'satu hari nanti' dia tu sampai ke hari kiamat.
dia kena pikul,dan pergi cari pak tua tu,dalam lautan manusia,
dan tunaikan janji dia.

itu lah 'satu hari nanti' tu..
satu hari di hari kiamat~

Rye the X-Superpornstar said...

affan pi delete woi!

tension aku! dah la tak simpan bekap!

padin said...

wah Rastamat, banyak tersiratnya dalam entri nih

eiffel said...

satu hari nanti.



di surga saja kita jumpa ya.

MindaMalay said...

Yang penting... hirup Kopi time ptg2 ni memg sodap...

Pada pak menteri, pak tua tak minum kopi latte, pak tua minum kopi susu aje. ha ha ha...

DuniakuAbstrak said...

tak heran la..hirup kopi murah pun apedehal

hirup kopi mahal-mahal pun bukan boleh masuk syurga barisan hadapan..haha

Republic Aku said...

tiada satu hari nanti....itu cuma kata-kata manis...

aleen aiden said...

kopi oldtown sedap juga sbenarnye.keh3

Sca Ndx said...

janji palsu yang ditunggu2 tak tiba

APK (Anak Pak Karim) said...

aku paham part hirup kopi je..haha

Ungu said...

nak tunggu '1 hari nanti' dia tu, ibarat nak tunggu justin bieber akil baligh.

Titel said...

janji dgn pak menteri mcm janji dgn babi bukan?

SUCI KUDUS said...

tiba2 nak berpantun..

jurus dibuka tangkas gerakan
gagah panglima langkah diturut
mungkin pahit kopi secawan
andainya gula lengah dilarut