Feb 17, 2011

Limau mandarin sempena raye cina yang lalu

[sumber]

Sebijik limau terhidang di depan mata..
Cantik tanpa cacat cela, kaler oren menyinar..
Biler kite pegang, picit-picit sket, lembik..

"Dah tak elok agaknye limau ni.."

Tapi belom tentu lagi rasa limau tu masam..
Dengan rakus kite siat2 kulit limau tu sebab dah tak sabar nak rasa..

Setel..
Dah bogel pon limau tu..
Berair bagai sume jari kite kan pasal limau tu dah lembik..
Jilat-jilat jari, rasa..
Tak masam pon..
Cuba seulas..
Oh manis lagi la limau ni..

**************************

Komen untuk entri NI blog Contengan Hidup..

6 comments:

LadyRye said...

aku ada limau masam 2 biji

tapi bukan limau mandarin lah

limau bali!

wahahahah!

aku pahamlah hang punya entry neh!

haha

geLaSkaCa said...

hahahahhaa..

terharu mat..
adeh..

platipus said...

mendalam sial maksud entri ni


nice ahhh!

apik pehe said...

ishh..ni mesti geng2 a samad said yg karang post cmni..hehe

sonnet™ said...

kau ni labu,suke karang entry penuh isi tersirat
menguji KBKK -.-

Bob Merley said...

Mari makan limau dapat vitamin C
Mari makan sampai keluar air liur basi!