Sep 30, 2013

Izin Cemburu

Rupanya, nak meluahkan rasa cemburu tu perlukan izin daripada si pelaku cemburu tersebut..

Contohnya macam ni, Sidi dan Wani dalam aturan berkasih-kasihan..Sidi ramai kawan perempuan dan Wani selalu cemburu walaupun dia tahu kawan-kawan perempuan Sidi tidaklah pedulikan langsung hal berkasih sayang sesama mereka..Wani selalu rasa nak marah, rasa benci, rasa tertipu dan macam-macam rasa palat sebab keadaan macam tu selalu berulang..

Secara logik solusinya, Wani perlu meminta izin Sidi untuk meluahkan kecemburuannya itu tentang perkara-perkara yang membuatkan timbul rasa itu dalam hati Wani..Jika Sidi mengizinkan, Wani perlu mengambil peluang menghamburkan kepalatan akibat rasa cemburu itu ke muka Sidi..Jika tidak mendapat keizinan atau keizinan bersyarat, terima sajalah..

Aku cemburukan ungu

Jadi kepada semua kenalan saya, izinkanlah saya meluahkan rasa cemburu terhadap kalian..Kadang-kadang saya punya luahan kecemburuan tu melibatkan kaki tangan siku lutut dihulur..Maafkan saya terlebih dahulu..

Wani, Sidi, vice versa..
Jiwa Psiko..

"Ingat kalau cemburu boleh duk sesaja nak pampang? Kalau tak selesa, mana boleh tunjuk"

Terima kasih Zai (bukan nama sebenar)..

2 comments:

Izzah Malik said...

Macam tu eh? Aku biasa meroyan je kalau cemburu? Tpi orang yang dicemburui tu tak ambil kisah pun sebab bukan dia sedar dia buat salah.

Salahnya pada mata kita.

So achaner?

RastaMat said...

Mungkin sebab kau meroyan tak tentu hala dan tak minta izin..Sebab tu orang yang dicemburuinyapun adui itu tak sedarkan dirinya punnn yang dia buat kesalahannyaaaa...*slang orang asli*

Pandangan kita memang nampak yang palat saja sebab hati rasa geram..Jadi bila ada sedikit persetujuan untuk cemburu-mencemburui ni, mungkin mengurangkan sedikit ketegangan tu..

Ehh aku ni serupa dokter hati, tapi hati sendiri entah ke laut mana pun tak tau..