Jun 22, 2011

Imam Muda itu palsu . . . .


Imam Muda adalah sebuah konsep siri pencarian televisyen yang dihasilkan oleh Astro dengan bantuan dan kerjasama Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), bertujuan mencari IMAM muda yang terbaik di Malaysia

read more

********************

Malas nak mengulas, cuma nak tanya, pernah dengar ayat ni tak??
Ikhlas tu macam seekor semut hitam yang berjalan di atas batu hitam di tengah pekat malam
Jadi saya nak sambung tajuk entri saya ; Imam Muda itu palsu macam bulu mata palsu..

Sekian, terima kasih..

19 comments:

Anonymous said...

kalau pakai rambut palsu haram kan? kalau pakai bulu mata palsu haram ke tak?

cikaidannadia mls sign in. :P

Lady RaRa said...

tobat aku tak tengok langsung...sebab benda-benda 'menjual guna nama agama' ni aku tak suka!

lantak la kalau orang kata aku ni skeptikal agama ka hapa tapi produk-produk 'menjual guna nama agama' ni aku tak layan...

cth: radix, kismis doa, telefon jadah yg geng imam muda tu duk promote

just to name a few!

apisv2 said...

ustazah muda. rncgn reali tv terbaru

Titisan Hujan said...

apakah yg berlaku
siyes..ketinggalan zaman
=.=''

Anisa Hang Tuah said...

hehs.macam2 dah zaman skrg ni :|

RastaMat said...

Ada sesuatu di SINI

RastaMat said...

@ Titisan Hujan

takda apa, cuma pelik dengan golongan yang "bijak pandai" agama ini..

mereka terlupa atau belum tahu maksud ikhlas dalam agama mereka??

juhanamemonts said...

yg saya pernah dgr
"riak itu ibarat semut hitam
di atas batu hitam
di malam yg hitam pekat"

imam syafie-

Amiey White said...

kau tanya aku lah . aku pun tak suka dengan menggunakan nama agam untuk capai popularity . oh MG lupa one of my senior is imam muda . dan perangai dia lol.

sorok

Ungu said...

oh demm.
aku takut aku terpijak semut hitam atas batu hitam tu.

skandaLdariLangit said...

tak suka apa yg jual nama agama.

ada cuba pergi top-up diri tanpa apa2 jajaan atas nama agama?

senyap2 pergi cari ilmu, diam2 sudah tutup aurat sendiri. pandangan sudah semakin jinak merpati.

sekalipun mereka fake dalam rancangan imam muda, sekurangnya mereka tidak fake selama mana mereka hidup selama ini dalam menuntut ilmu agamaNya!


:)

apik pehe said...

aaa..tak tau nk komen ape..

aleen aiden said...

eh lu jgn nak mengada2 boleh?nak suruh klik2 read more bagai.lu letak la skali,boleh wa tadah je baca kan..eee,lempang boleh?kah3

RepublicAku said...

aku...lihat sekeliling dan terpaling cuma ...

april said...

mungkin,
mereka ni cuba menggunakan pendekatan yg lebih urban dan terbuka..

bersangka baik-lah
:)

plumpy.tootsie said...

and now,

sertailah ustazah pilihan!

syg,u rse i sesuai x msuk?keh3

Lucifer said...

keh keh keh, hipatesis hujung tu terbaik. aku teringat dekat april.

geLaSkaCa said...

haha..ramai lg beb imam muda kat luo tu..
ko pun leh what..
pucuk pangkal sume ats HATI..

Anonymous said...

Many thanks.