Oct 23, 2010

Membenarkan KeBODOHan

Siapa agaknya yang membenarkan kebodohan
Tidur terlentang dalam kehidupan
Menjerit-jerit tentang kematian
Pekik lolongnya kosong

Siapa agaknya memberi izin
Kepada kebodohan datang ke rumah kami
Semadikan diri di jiwa kami

Bicaranya bohong
Janjinya bohong
Semangatnya bohong
Juangnya bohong
Bohong!!!
Siapa agaknya yang meletakkan kebodohan
Di tempat yang amat tinggi
Tentu saja siapa itu
Adalah kami yang berjalan berkaki ayam
Kerana sepatu kami tertinggal di rumah
Bapak menteri

 Tuned by Meor n Abdullah Jones
 ************************************

8 kali guwa dengar lagu ni tak paham..
Kali ke-9 guwa dengar, guwa salin lirik..
Guwa bace lagi 8 kali..
Rupenye pasal politik..
Fakta ; guwa da benarkan keBODOHan masok kat kepale guwa..
Sebab cube nak masokkan cerita politik negara kesayangan kite ni..
sigh~
Guwa dah benarkan  Politik BODOH masok kat serebrum, sereblum, medula oblongata, etc.
Tapi nak tak nak, hidup kat negara kesayangan kite ni adalah politik..
Pundek betol la..
Seronok kalau kepalaotak macam geng-geng ni..
Berani n sukati mak apak dorang nak hembos pasal politik negara kesayangan ni..
Diorang anarki tegar..
Bastard polis pon da naek muak nak tangkap dorang ni..
Diorang marhaen yang kenal asal usul..
Tak pernah fikir nak susahkan hidop orang laen..
Cubela bapak2 menteri kat langit ke-8 tu fikir macam marhaen2 yang muke sayu n noob ni.. 
Barula same2 susah n senang..
Sebok nak majukan melaka 2010 2010 2010 la,
upgrade istana negara la,
hape lancau ntah lagi..
Oi bapak2 menteri,
rakyat ade yg makan sekali sehari lagi,
ade yang tido bawah atap nipah,
menom air paip, etc..
Tolongla mereka dulu..

Oufff...!!!
Ok, guwa dah benarkan keBODOHan masok kat blog guwa plak..
Syial~
Stop now..

10 comments:

plumpy.tootsie said...

politik?tak mahu tahu,tapi kdg2 terpaksa ambil tahu.

:)

RastaMat said...

Komen paling laju guwa penah dapat..
hahahha...

hidup kat negara kesayangan ni memang kene pakse utk politik..

selection bola nak wakil negeri pon kene gune politik weyh..
kalau lu bukan kroni,
name lu ade paling bawah sekali lepas anak sedara,anak jiran,anak sedara jiran,+++ kroni..
Fcuk..

wakakakaka...

plumpy.tootsie said...

politik melayu.mmg begitu.bantu keluarga katanya.

Afiq Bukhari said...

adehh xsempat nak jadi yg 1st haha
marah betul lu ngn bapak2 menteri..tapi wa sokong lu..rakyat kat bawah ni perlu diutamakan dlu.. barula negeri senang nak naik tanpa perlu usulkan cadangan nak menaikkan itu ini :D
arghh wa mals nk berbicara pasal politik..itu semua mainan duniawi..jatuh bangun manusia kat dunia ni tetap akan dibicarakan kat akhirat nnti..x gitu mat? :D

RastaMat said...

hahaha...
gitula gamaknye..
we can call it GAMPANG punye politik..
wakakakaka..
chill2...

- koroe - said...

politik gampang..haha...pandai sungguh..bese la politik busuk kan.knape ramai sgt tulis pasal politik ye hari ni..haha..aku ase hari ni hari politik kot.even budak klas aku pon duk sembang pasal politik tadi..haha

apik pehe said...

sabo bro..sabo..bawak bertendang

gelaskaca said...

POLITIKus!!

sume bnde kat negara ni politik..
org atas leh menari dondang sayang..yang bawah duk menyanyi gurindam jiwa..

org kaya ckp sume men angguk..org yg bese2 ckp men pndg sinis..

itu malaysia sekarang..
nak x nak..
kena terima..

kalo xnk terima..
kena jadik sorg yg pndai bersuara..
so..
mat..
aku nak ko jdik ahli parlimen 2013..
ok??hahah

sonnet™ said...

politik ada yg benar ada yg salah
atas kita nak menilai kebenaran
tp jangan di kala menilai kebenaran itu ada yg memalsukan penglihatan :)

Ranting Bunga said...

politik tu apa?haha