Mar 13, 2010

TOLONG Guwa!!! (Perlukan Pendapat Kamu Semua)



Bayangkan anda baru sahaja memiliki sebuah kereta sport idaman anda. Tak kiralah ferrari ke, mercs s-class ke, jaguar ke.
Sesampai je kereta baru tersebut di rumah, anda terus mencapai kunci dan membawa kereta itu keluar ke rumah utk bersiar-siar dgn muka yang bangga(maklumla kereta lawa).

Tiba-tiba hujan turun dengan lebatnye, lebat sgt sampai pokok2 kat tepi jalan pun tumbang. Anda pun terus memecut laju ke rumah tanpa memikirkan benda lain. Setelah hampir 15 minit memecut, anda baru sedar yang anda telah sesat.

Anda pun mencari jalan yg sepatutnya dalam keaadan terkebil-kebil memandangkan hujan masih lebat. Semasa mencari jalan tersebut, anda melalui sebuah perhentian bas dan anda mendapati ada 3 orang sedang duduk disitu menggigil dalam kesejukan. Anda pun menghampiri 3 org tersebut dan anda terperanjat mendapati ketiga- tiga org tersebut anda kenal.
Mereka ialah.....

1.Wanita kesayangan anda yang telah lama anda idam-idamkan untuk memilikinya. ...

2.Doktor bedah yang pernah menyelamatkan nyawa anda....

3.Guru sekolah lama anda yang sedang sakit tenat dan memerlukan rawatan segera di hospital....

Jadi, siapakah yg akan anda tumpangkan memandangkan kereta sport baru anda hanya boleh memuatkan 2 org shj dan kenape anda memilih dia.



-tiada jwpn khas utk soalan ini-


contoh kereta sport idaman anda



7 comments:

Liyana Safraa said...

if aku la kn~
aku bawak wanita idaman jep.. yg lain aku tinggal.. ade aku kesah ko selamat kn aku ke ko nak mati ke.. hahahahahahahha!!!

sabunmandiDETOL said...

GURU SEKOLAH : ssb dia da brjasa mengajar dan memberi ilmu dan beliau dlm keadaan saket..

DOKTOR : kerana doktor tersebut telah berbakti dlm menyelamatkan nyawa anda...

wanita idaman ambek lain kali...hahaha sbb wanita tu da lama idam2kan..klw tgu sehari dua lg x kan x leh...hahaha

itafukada said...

aku pnh dgr ini soklan. uji minda sungguh. sama ada pentingkan diri atau org? huhu..
jwpn:
suh doktor tu bwk kete bersama org sakit tu. bg doktor pinjam je kejap.ape ade heran.hehe..pastu ko duk la stay ngn awek idaman tu. leh usya2 ayat2 dia. bila awek tu tgk ko begitu baik hati, tentu beliau akan terpikat.auww..hehe..

bijak x? bijak bijak.hahaha..=p

RASTAMAT said...

semua jawapan amat memberangsangkan..
Terima Kasih...

khalis said...

aq buwat dialog utk jwapan salah satu d ats..jwapan dripada itafukada..
camnu mula2...kasi semangat kat cikgu tu,...
ckap ko da berjaya dpat kete besa..
"ckgu ble lagi???"aq berkata..
"tpi xpela...sbb ckgu sakit..saya bgi pnjam kete...doc,tolong bwak cikgu p hospital laju..ferrari tu dew"kata aq lagi...
"sempat smpai tu..nanti apa2 kol saya"....
doc membalas"err,trma kasih ye mat..saya sngguh berbesar ati dgn kamu"..
"no hal la..cpt doc,..kesian ckgu DISIPLIN saya dulu tu" (sbb tu awal2 aq perli skit cikgu tu...kete pon x leh bli ke...dlu pnampar aq sdap sgt haaa...haha~
ish3...x baik)

5 minit slpas itu...aq Mat m'mndang pda s gdis itu dgn snyuman..
aq memberikan sweater ku pda s dye..
agar dye x ksjukan..mata bertentang mata~~~ bzzzz...

permulaan sebuah kisah cinta y lain...yeAAAhhh!!!

RastaMat said...

hahaha..
baek ar der....!!!

Ranting Bunga said...

pesakit dah ade..dokter pon ade..rawat kt cituh jgk pon oke ape..ta pyh g hospital..mane sempat..ahaha abgmat plak bulih laa ajk wanita ksygn abgmat tuh pegi jenjalan cuti-cuti m'sia..ngeh3