Jan 3, 2012

Sekilas pandang

Pada kesempatan ini aku cuma nak bagitahu bahawa aku lebih berminat sekiranya kau bersemuka dengan aku di alam sebenar..Ia pasti lebih mengujakan kerana salah satu sebab yang kukuh adalah kau dapat melihat dengan mata sebenar kau keindahan ciptaan tuhan ini. Makhluk yang menjadi pujaan setiap wanita di seluruh pelusuk Tanah Melayu..

Aku juga ingin berpesan agar janganlah mudah terpedaya dengan dakyah-dakyah yang terdapat di ruangan internet ini selagi kau belum jumpa bukti yang sahih..Ini kerana jika kau sebarkan benda yang salah, dan perkara itu berlarutan maka terimalah hasil daripada saham yang kau tanam itu di sana kelak..

Selain itu aku juga suka mengingatkan agar kita berdiri di depan cermin sebelum memaki atau menghina siapa-siapa terutamanya di alam maya kerana aku pasti perbalahan-tiada-siapa-menang akan berlaku..Tambahan pula, "keyboard-warrior" adalah sangat sesuai diberikan kepada mereka yang tak ada kehidupan realiti dan mereka mungkin rabun atau berperut buncit atau kedua-duanya sekali..

MUNGKIN itu kau

Akhir sekali, aku mahu mengajak kau semua keluar atau bangun dari tempat kamu beristirahat sekarang dan pergi mencari udara segar..Keluarlah kau segera pandang alam sekitar supaya kau kenal siapa diri kau yang sebenar..Kalau kau masih tak sedar diri juga, apa kata kau tahan nafas kau selama 5 minit saja daripada sedut udara milik tuhan kau..Boleh buat? Kalau boleh maknanya kau tak perlukan tuhan, jadi pergilah cipta dunia kau sendiri..

..dan berhentilah berdendam..

Semoga berjaya dalam hidup..
.
.
.

8 comments:

najwa aminah abas said...

kau tujukan post ni untuk orang. kau marah orang tu? hmm..

geLaSkaCa said...

hai mat..


meh la keluar g penang..

:)

kita g kilang dell..hahaha

aleen aiden said...

awak,jangan emosi2 plish?nanti kite kena tempias juga.awak slalu "bangang2"kan saya.selalu "bodo2" kan saya..nanti saya sedey...hmmm



Pfffttt!

budak kecik ker? said...

kemaafan adalah dendam yang paling indah...

Juno said...

ni bukan aku dah komen ke?
hmmph.

ok la ok la. terima kasih untuk posting yang separa menyedarkan ni.

theRandomcraps said...

masih tak sedar diri. hahaha

Izzah said...

All hail rastamat



I'm back. Hell yeah.

Ahmad Ali (bukan nama sebenar) said...

ganja gun . ngeh2