Aug 14, 2011

Bulan - Ramadhan

Malam ni bulan penuh..
Ini bermakna dah hampir separuh bulan kita dalam Ramadhan..
Guwa nak berbelanja untuk raya nanti tapi malangnya ketidakcukupan wang untuk berbuat demikian..

Separuh bulan Ramadhan ni macam2 benda jadi..
Makin garang dugaan dalam bulan ni..
Itulah inilah, itu tak kena, ini tak boley..
Guwa bukan merungut, cuma takut..
Takut tak mampu nak teruskan hidup macam ni..

Mungkin dah jauh guwa menyimpang dari pencipta bulan sampaikan bulan pon ditarik semakin jauh..
Jauh terus-terusan menjauh..


Perjalanan masih jauh jika hidup lu masih panjang

Terus sajalah tabah untuk hidup..
Takkan nak tergolek terlentang dengan masalah..
Makan mesti cukup, minum mesti dapat..
Badan sehat dan kuat, baru boley bekerja..
Perihal makan, bulan ni jangan gagal untuk tahan nafsu makan..
Bukan tahan nafsu makan siang hari je, masa beli makanan untuk buka pon kene tahan nafsu jugak..
Waktu buka puasa bukan waktu yang sesuai untuk menelan sekaligus 3 jenis makanan utama, 2 jenis kuih, 5 jenis lauk, 3 jenis air dan lain-lain..
Tepewanjat pewot aww..!!!
Tak sampai 20 jam pon tahan makan minum tu..
Rilek2 sudah, rosak perot tu nanti..

Pernah cuba makan LAMP chop?

Semoga selamat semuanya sambut Syawal nanti..
Selamat semuanya..
Selamat semua..
Selamat..

~ Mat ~

17 comments:

padin said...

hehe time puasa ni mmg separuh jumlah aku berbelanja.. berbuka beli satu juadah aje :D

apisv2 said...

bulan yn mulia ;)

Amiey White said...

bila nak belanja amiey :3

RastaMat said...

padin

lu kena berjimat padin..
nanti nak tacap kereta bagi macam tohai tokyo drift..
hehe..


apislerr

memang mulia


Amiey Putih

belanja LAMP chop mau??
haha..

shizuka said...

bila bulan puasa selera makin tertutup.nak2 pula puasa jauh dari famili.huuu..

lamp chop sedap kan.bercahaya2 kalau makan.pasti mahal!;p

*banyak dugaan tu kot-kot raya ni ada sesuatu nak dapat kot.

Anonymous said...

selamat selamat bang mat.






-elina-
-dekat penjara tak boleh sign in-

aleen aiden said...

tulah,aku pon gayanye xmeriah raya tahun nih.mcm kau katelah,dugaan makin garang makin dekat nak raya nih.


abes mood seriyes aku bile baca lamp chop tu.pffftt!

Si Hitam Manis said...

Selamat Hari Raya mat ,

Pena Marhaen said...

selamat..!moga selamat semuanya Mat.

selamat berpuasa dan selamat berbuka.

Ungu said...

tanjatpewotboboi.

maaf, kadang-kadang aku gagal jadi kelakar.

selamat berpuasa, dugaan yang garang ditempuh saja.

RastaMat said...

shizuka

*mudah2an begitulah hendaknya..
amin
amin
amin


elinayangberadadipenjara

selamatlah dalam penjara..
nanti wa hantar keputat..


aleen aideen

jom makan LAMP chop..
wa belanja..


Si Hitam Manis

Selamat Beraya the black n sweet


Pena Marhaen

Kau pun begitu karlosbukannamasebenar..
selamatlah semua..


Ungu

kau selalu keliru dengan emosi sehingga membuatkanku bingung juga..
selamat bertempuhan dengan semua..

cik sayam abammat said...

Yeay!
x lama lg nak raya..
owh banyaknye sale..
berlumbe2 ala-ala kude lumbe
kite semue membeli..
nak glamer raye nnt kan..

jgn sampai terlupa sale yg ni pulak..
Berpuasa..berterawih...
bertada​rus...bersedekah...
apa saja kebaikan yg di lakukan
di bulan ini akn dpt
70% bonus pahala..
huh..
gudness sgt byk lg!
dgr2 cte pulak ni..
minggu depan ada jualan
akhir stok!
lailatulqadar!!
Jom rebut CEPAT!!

RepublicAku said...

aku rasa badan aku makin naik...salah aku kah...keh3!

karl said...

lamp chop?? kau nak mampos Labu makan lamp chop?? hahaha

Muny said...

mat, sedih pulak ak bace post ko nih. btw, selamat hari raya mat. maaf zahir.

RastaMat said...

okeyh barang nrelate tu dah jadi, kau bole belanje aku Lampu Cop tu.
hakhak

RastaMat said...

adesss

atas ni a.k.a ANISHAWAY