Nov 1, 2013

Mudah dok mung?

Aku cuma nak bagitau benda paling asas dalam hidup kita sebagai seorang Muslimin dan Muslimat supaya tak jadi macam Musibat..

Masuk rumah sila ucapkan salam..Tak kiralah itu rumah kau ke, rumah Tok Anjang kau ke, rumah Ayah Pin ke, sila beri salam..Walaupun kau duduk rumah tu dah nambelas tahun sekalipun, sila beri salam..Tak kiralah rumah tu tengah ada orang ke takde orang ke, beri salam jugak..

Alangkan Yahudi masuk rumah pun beri salam, inikan kita yang menganut sebaik-baik agama ni..Cuma diorang bagi salam cara diorang la kan..

Ada je hadis-hadis yang mewajibkan, ulang suara meWAJIBkan kita beri salam sebelum masuk ke rumah atau premis yang didiami, tapi aku taknaklah main copy paste gitu jek..Kang dikatakan aku ni cakap tak serupa bikinlah, sembang lebih lah, keyboard warrior lah, itulah inilah..Yelah, sebab perangai aku ni kekadang ngalahkan setan..Sape sangat yang nak ikut cakap setan, ye dok mung?

Dok rok cetong!

Jadi sama-samalah kita mengamalkan benda paling asas sebagai seorang Muslim..

ASSALAMUALAIKUM.....

3 comments:

MM said...

Dok payoh bayo pung!

ke guane?

RastaMat said...

memey dok payoh bayo tapi puok-puok nim berat nanang nok wi salam bilo masuk ghumoh..

dok pehe kawe..

Anishaway said...

assalamualaikum brader?!
(acah brutal)